vrijdag 6 juni 2008

ICT integreren in de school

Tijdens mijn stages, gedurende de drie opleidingsjaren, heb ik bijna geen ICT gebruikt, omdat niet elke school de middelen hiervoor had. Ik heb wel een paar keer gewerkt met het rekenprogramma 'Ambrasoft' en het taalprogramma 'Veilig leren lezen'.
In het zesde leerjaar heb ik bij een lesje beeldopvoeding gebruik gemaakt van de computerklas. De leerlingen kregen links van korte fragmenten op you tube. Daarna werd dit uitvoerig besproken in de klas.
Als leerkracht vind ik het belangrijk dat men de computer bij de lessen betrekt. De computer wordt alsmaar belangrijker in de maatschappij, dus je moet dit dan ook zeker integreren in de lessen. Ik heb dit tijdens mijn opleiding niet veel gedaan, maar ik ga er zeker voor zorgen dat ik dit later wel doe. Door onze ict-bagage die we hebben meegekregen, zal dit niet moeilijk meer zijn!

Geen opmerkingen:

Voodoo